Reklama
  • Czwartek, 2 marca (11:00)

    Domowa pielęgnacja stóp

Idealnie gładkie

Przegrzewanie stóp w ciepłych butach sprzyja rogowaceniu skóry. Raz w tygodniu zetrzyj zgrubienia specjalnym pilnikiem. Nie rób tego częściej, ponieważ pobudzisz narastanie naskórka. Codziennie możesz natomiast stosować peeling, np. z gruboziarnistej soli lub cukru i oliwy.

Zrelaksowane w kąpieli

Moczenie nóg w gorącej wodzie z dodatkiem soli, olejku cynamonowego lub imbirowego nie tylko działa rozgrzewająco i odprężająco, ale także zapobiega przeziębieniu i ułatwia zasypianie. Do gorącej wody wsyp garść soli, dodaj kilka kropli olejku i zanurz nogi na 15 minut. Jeśli masz szorstkie pięty, dodaj łyżkę sody oczyszczonej lub 1/2 szklanki soku z cytryny. Zarówno soda, jak i sok skutecznie wygładzają skórę.

Reklama

Sprawne i giętkie

Stopy ściśnięte przez cały dzień w zimowych butach potrzebują odprężenia. Masuj je więc codziennie podczas nakładania kremu po kąpieli. Możesz to robić dłońmi lub użyć specjalnego wałka z wypustkami albo kauczukowej piłeczki.

Dla zwiększenia elastyczności stóp wykonaj kilka prostych ćwiczeń, np. chodzenie na palcach, potem na piętach, zginanie i prostowanie palców.

Piękne paznokcie

Dbaj o nie nie tylko latem. Gdy są kruche i łamliwe, zastosuj odżywkę. Możesz użyć tej samej, którą wzmacniasz paznokcie rąk, albo wcierać w płytkę olejek migdałowy, kokosowy lub sojowy.

Dodaj do niego 2–3 krople olejku z drzewa herbacianego, który ma właściwości przeciwgrzybicze. Paznokcie obcinaj prosto, bez zaokrąglania, aby nie wrastały.

Zobacz również

  • Żurawina ma działanie rozjaśniające skórę, więc doskonale się sprawdzi w walce z posłonecznymi przebarwieniami. Maseczka dodatkowo zmiękczy, nawilży i zrelaksuje skórę. Jej przygotowanie jest... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.