Reklama
  • Środa, 27 stycznia (15:05)

    Niech stopy... odpoczną

Noszą nas caŁy dzień, więc otocz je troską

1. Powiedz nie obrzękom. Zimą stopy puchną na potęgę. Są bowiem unieruchomione w ciężkich butach i narażone na gwałtowne zmiany temperatury. Nie żałuj więc im kąpieli! Przyniesie ona ulgę nie tylko ociężałym nogom, ale i tobie. Do miski z chłodną lub letnią wodą wsyp garść soli kuchennej lub ziołowej. Stopy mocz 10 minut. Potem je osusz i wmasuj krem z mentolem lub lawendą.

2. Rozgrzej zmarznięte. Często masz lodowate nogi? Winę za to ponosi słabe krążenie. Poprawisz je, wcierając w skórę krem lub oliwkę z rozgrzewającymi składnikami: imbirem czy kamforą. Koniecznie włóż potem ciepłe skarpety i często ruszaj palcami.

Reklama

3. Wygładź suchą skórę. Pękające pięty i nadmiernie wysuszone podeszwy to zimowa zmora wielu z nas. Ale i na to jest rada. Wymocz stopy, a potem zrób im peeling. Usuniesz w ten sposób zrogowaciałe komórki naskórka. W zwilżoną skórę wmasuj energicznie preparat ze ścierającymi drobinkami. Jeśli nie masz takiego kosmetyku, możesz zastosować mieszankę oliwy i gruboziarnistej soli (lub cukru). Poświęć na każde stopę choć 2 minuty.

Następnie skórę umyj, osusz i wklep krem. A jesz cze lepiej – maskę (z gliceryną, mocznikiem, parafiną). Rozsmaruj ją grubą warstwą. Stopy owiń folią i załóż grube skarpetki na co naj mniej pół godziny. Taki kompres przyspieszy wchłanianie substancji odżywczych w skórę. W tym czasie świetnie się ona zregeneruje, twoje nogi znów staną się lekkie, a ty znakomicie się zrelaksujesz.

Dobra rada

Po przyjściu do domu poleż kwadrans z uniesionymi nogami.

Zdjęcie

/Mat. Prasowe
/Mat. Prasowe

Zdjęcie

/Mat. Prasowe
/Mat. Prasowe

Zdjęcie

/Mat. Prasowe
/Mat. Prasowe

Zdjęcie

/Mat. Prasowe
/Mat. Prasowe

Zdjęcie

/Mat. Prasowe
/Mat. Prasowe

Bella Relaks
Więcej na temat:WiN | stopy

Zobacz również

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.